II. Adatkezeléseink
1.) Weboldalon történő regisztráció – Ügyfélfiók használata
Adatkezelés célja
A regisztráció célja, hogy Ön létrehozhassa a www.airvent.hu weboldalon működő webáruház használatát segítő ügyfélfiókját, ezáltal regisztrálja a későbbi belépéshez szükséges adatait.
A regisztrációval létrehozott ügyfélfiók célja a felhasználók egymástól való megkülönböztetése, a webáruház kényelmi funkcióinak biztosítása (így pl. számlázási, szállítási adatok rögzítése, egyedi kedvezmények érvényesítése, kedvenc termékek megjelölése és elmentése, stb.).
Kezelt személyes adatok köre
Regisztráció során kötelező adatok: vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, jelszó, vállalkozás nevében történő regisztráció esetén cégnév / egyéni vállalkozói név, adószám
Regisztráció során opcionális adatok: vevőkód, hírlevél feliratkozás
Ügyfélfiók használata során opcionális adatok: vevőkód, telefonszám, számlázási név és cím, szállítási név és cím
Az adatkezelés jogalapja
A regisztráció és az ügyfélfiók használata során megadott személyes adatait az Ön önkéntes, jelen tájékoztatáson alapuló hozzájárulása alapján kezeljük. (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja) Hozzájárulás hiányában az ügyfélfiók nem jön létre, annak funkciót Ön nem tudja igénybe venni.
A hozzájárulását azzal adhatja meg, hogy az AIRVENT honlapján (www.airvent.hu) a regisztrációs űrlapot kitölti, az adatkezelési hozzájáruló nyilatkozatot „bepipálja” majd a „Regisztrálok” gombra kattintással a regisztrációját elküldi részünkre. Az ügyfélfiók használata során további személyes adatokat a megfelelő rovatok kitöltésével és az adatok mentésével adhat meg.
Adatkezelés időtartama
A regisztrációját az Önnek küldött visszaigazoló e-mailben megerősítenie szükséges. Amennyiben ezt elmulasztja, a regisztráció során megadott személyes adatait 48 óra elteltével töröljük, ezt követően a regisztrációt megerősítő link inaktívvá válik. A regisztrációját a regisztrációs űrlap ismételt kitöltésével újra kezdeményezheti.
Az ügyfélfiók kapcsán kezelt személyes adatait töröljük adatbázisunkból, ha
- Ön az adatok törlését kéri;
- az adatkezeléshez adott hozzájárulását visszavonja;
- ügyfélfiókját törli;
- ügyfélfiókjába az utolsó bejelentkezését követő 2 év eltelt;
- a webáruház üzemeltetését beszüntetjük.
Elfelejtett jelszó esetén az új jelszó beállításával a korábbi jelszót töröljük.
2.) Webshop – Kedvencek
Adatkezelés célja
A webáruház „Kedvenc” funkciójának a célja az Ön által kiválasztott termékek elmentése, így azokat később kigyűjtve tekintheti meg ismételten.
Kezelt személyes adatok köre
„Kedvenc”-ként megjelölt termékek listája.
Az adatkezelés jogalapja
Az Ön önkéntes, jelen tájékoztatáson alapuló hozzájárulása. (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja) Hozzájárulás hiányában a Kedvencek funkciót nem tudja használni. Ön a hozzájárulását azzal a cselekményével adhatja / adhatta meg, illetve vonhatja / vonhatta vissza, hogy az AIRVENT honlapján a webáruházban egyes termékeket „Kedvenc”-ként megjelölt, illetve a megjelölést visszavonta.
Adatkezelés időtartama
Egy-egy termék „Kedvenc”-ként nyilvántartását mindaddig fenntartjuk, ameddig Ön a megjelölést vissza nem vonja. A „Kedvenc” lista az ügyfélfiók törlésével, a webáruház üzemeltetésének beszüntetésével együtt szintén törlésre kerül
3.) Szerződéskötés és teljesítése
Jelen pont az üzleti tevékenységünk keretében megkötött szerződésekre vonatkozik, azaz azon szerződésekre, amelyeket megrendelőinkkel vagy alvállalkozóinkkal, együttműködő partnereinkkel, beszállítóinkkal kötünk. A munkaszerződésekre jelen pont nem terjed ki.
A jelen pont hatálya alá tartozó szerződéseket érintően személyes adatkezelésre egyrészt akkor kerülhet sor, amennyiben a szerződő partnerünk magánszemély vagy egyéni vállalkozó, amely szükségképpen együtt jár személyes adatok kezelésével. Ez esetben a szerződést érintő, ahhoz kapcsolódó vagy annak kapcsán partnerünket érintően tudomásunkra jutó valamennyi adat partnerünk személyes adatának minősül. Ha pedig szerződő partnerünk cég (jogi személy), személyes adatkezelésre alapvetően a partner által megjelölt kapcsolattartó személy vonatkozásában kerül sor.
Ha az áruátvevő személye eltér a megrendelő, illetve kapcsolattartója személyétől, abban az esetben az áruátvevő személyes adatainak kezelésére is sor kerül.
Adatkezelés célja
Amennyiben szerződő partnerünk (akár megrendelői, akár beszállítói oldalon) természetes személy vagy egyéni vállalkozó, személyes adatai kezelésének célja a szerződés létrehozatala, nyilvántartása és teljesítése.
Ha a szerződést érintően számlakiállítási kötelezettség áll fenn, természetes személy és egyéni vállalkozó szerződő fél esetén személyes adatnak minősülnek a szerződés alapján kiállított számlához kapcsolódó adatok is, amelyek kezelésének célja a jogszabályban meghatározott számviteli kötelezettségeink teljesítése (számla kiállítás, számla megőrzés).
Természetes személy és egyéni vállalkozó szerződő fél esetén a szerződés teljesítése keretében az adatkezelés céljai kiterjednek továbbá az esetleges szavatossági és jótállási igények, egyéb jogviták rendezésére is.
Amennyiben pedig szerződő partnerünk egy cég (ideértve valamennyi jogi személyt), személyes adatkezelésre a részéről eljáró kapcsolattartó személyes adatai vonatkozásában kerülhet sor. A kapcsolattartó személy személyes adatai kezelésének célja a szerződés zökkenőmentes létrehozatala és teljesítése.
A megrendelt termékeket átvevő személy személyes adatait az áru átadás-átvételének dokumentálása céljából kezeljük.
Kezelt személyes adatok köre
Természetes személy és egyéni vállalkozó esetén:
- Személyazonosító adatok (név, lakhely, születési hely és idő, anyja neve)
- Írásbeli szerződés esetén aláírás
- Egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozói igazolvány száma
- Számlázási név, cím, adószám, vevőkód (ha azzal rendelkezik), kedvezmény mértéke, szállítási név és cím
- Elérhetőség (telefonszám, e-mail cím)
- Számla adatok (számla sorszáma, kelte, a teljesítés időpontja, fizetési határidő, bruttó és nettó összeg, áfa összege, kedvezmények mértéke és jogcíme stb.)
- Megrendelés részletei: termékek, szolgáltatás megnevezése és azonosító adatai, mennyisége, ára, megrendelés időpontja, státusza
- Fizetési adatok (bankszámlaszám, fizetés napja, összege, módja, esetleges tartozások nyilvántartása)
- Bejelentett szavatossági és jótállási igények, az igényről felvett jegyzőkönyv tartalma, az igény teljesítésének módja, időpontja
Kapcsolattartók esetén:
- Név, e-mail cím, telefonszám, cégnév, munkakör
Áru átadás-átvétele során eljáró személyek vonatkozásában:
- Vezetéknév, keresztnév, aláírás
- 1.000.000 Ft-ot meghaladó összértékű áru átvétele esetén további személyazonosító adatok: anyja neve, lakóhely, születési hely és idő
- Szállítólevélen szereplő átvételi adatok (dátum, átvett termékek megnevezése, megrendelő azonosító adatai)
Az adatkezelés jogalapja, időtartama
Természetes személlyel és egyéni vállalkozóval történő szerződéskötés esetén a szerződés megkötése és teljesítése érdekében van szükségünk személyes adataikra, így ezen adatok megadása a szerződés megkötésének előfeltétele. Ezen adatok kapcsán az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bek. b) pontja alapján a szerződés teljesítése. Ezen adatokat alapvetően az általános adójogi (5+1 éves) elévülési idő alatt kezeljük, és annak leteltét követően külön kérés nélkül is töröljük.
Ezen kívül, természetes személy vagy egyéni vállalkozó szerződő fél esetén egyes személyes adatok kezelésére a következő jogszabályokban foglalt kötelezettség alapján kerül sor (GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja):
- Számla kiállítási vagy megőrzési kötelezettség esetén a számlázási adatokat (számlázási név és cím) a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (Sztv.) alapján kell kezelnünk és az Sztv. 169. §-a alapján a szerződéshez kapcsolódóan kiállított bizonylatokat az abban foglalt adatokkal együtt 8 évig kötelesek vagyunk megőrizni;
- Amennyiben megrendelőnk áfa alany, a számlán az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (továbbiakban: Áfa tv.) 169. § d) pontjának dc) alpontja alapján kötelesek vagyunk feltüntetni a vásárló, szolgáltatást igénybe vevő adószámát, ha a számlában áthárított áfa összege a 100.000,- Ft-ot eléri, az adószám megőrzési ideje a számla megőrzési idejéhez igazodik;
- Fogyasztói szerződés esetén a szavatossági és jótállási igények rendezése tekintetében a 19/2014 NGM rendelet alapján kötelesek vagyunk a bejelentett igényről jegyzőkönyvet felvenni, és azt 3 évig megőrizni.
Céggel történő szerződéskötés esetén a kapcsolattartó adatait a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján a szerződés zökkenőmentes teljesítéséhez fűződő jogos érdekünkből, a szerződés teljesítése és az azzal kapcsolatos igények elévülési ideje (5 év) alatt kezeljük.
A termékeket a megrendelő képviseletében átvevő személy személyes adatait az áru átadás-átvételének igazolásához, dokumentálásához fűződő jogos érdekünk alapján kezeljük. (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja) Az áruátvevő személyes adatait a kapcsolódó szerződésből származó igények elévülési ideje (5 év) alatt kezeljük.
4.) Fogyasztói panaszok kezelése
Adatkezelés célja
Fogyasztónak minősülő (azaz magánszemély) vásárlóink panaszainak rögzítése, kezelése, dokumentálása.
Kezelt személyes adatok köre
A panasz egyedi azonosítószáma, a panaszt tevő fogyasztó neve, lakcíme, a panaszbejelentés helye, ideje, módja, a panaszt tevő fogyasztó által beküldött iratok, dokumentumok, egyéb bizonyítékok jegyzéke, a panasz tárgya és tartalma, a panaszra adott válaszunk, a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje és a jegyzőkönyvvezető valamint a panaszt tevő fogyasztó aláírása.
Az adatkezelés jogalapja
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.) 17/A. § (7) bekezdése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja).
Adatkezelés időtartama
A panaszról felvett jegyzőkönyvek és az írásbeli panaszokra adott válaszok másolati példányai vonatkozásában az Fgytv. 17/A. § (7) bekezdése szerint 5 (öt) év.
5.) Hírlevél
Adatkezelés célja
Amennyiben feliratkozik a hírlevelünkre, a feliratkozás során megadott személyes adatait abból a célból kezeljük, hogy az e-mail címére időről időre elektronikus hírlevelet küldjünk. A hírleveleinkben termékeinkről, szolgáltatásainkról, akciós ajánlatainkról tájékoztatjuk, illetve tevékenységünkkel, társaságunkkal kapcsolatos híreket, eseményeket olvashatja (direkt marketing célú adatkezelés).
Kezelt személyes adatok köre
kötelezően megadandó adatok: vezetéknév, keresztnév, e-mail cím
opcionálisan megadható adatok: cégnév
Amennyiben a kötelezően megadandó adatok közül valamely adatot nem ad meg, úgy hírlevél feliratkozását nem tudjuk befogadni.
Az adatkezelés jogalapja
Az Ön önkéntes, jelen tájékoztatáson alapuló hozzájárulása (GDPR 6. cikk. (1) bek. a) pont). Hozzájárulás hiányában feliratkozását nem tudjuk fogadni, és így hírleveleinket sem tudjuk Önnek megküldeni.
Hozzájárulását a feliratkozási űrlap megfelelő kitöltésével tudja megadni, és az ezt követően küldött e-mailben szereplő linkre történő kattintással tudja feliratkozását véglegesíteni.
Adatkezelés időtartama
Amennyiben a feliratkozást megerősítő e-mailben szereplő linken keresztül a feliratkozását 24 órán belül nem véglegesíti, a feliratkozás során megadott adatait haladéktalanul töröljük. Feliratkozását megismételheti az űrlap ismételt kitöltésével.
A hírlevél feliratkozással kapcsolatosan kezelt személyes adatait továbbá bármikor töröljük adatbázisunkból, ha
- Ön ezt kéri vagy
- Az adatkezelési hozzájárulását visszavonja vagy
- A hírlevélről leiratkozik.
A hírlevelünkről bármikor ingyenesen, indokolás és korlátozás nélkül leiratkozhat:
- A hírlevelek láblécében elhelyezett „Leiratkozás” hivatkozásra kattintva;
- A hirlevel@airvent.hu címre küldött e-mailes nyilatkozat útján;
- Postai úton az AIRVENT Zrt. részére a 6000 Kecskemét, Belsőnyír 150. címre küldött levélben.
6.) Ügyfél levelezés
Adatkezelés célja
Amennyiben Ön valamely kérdésével hozzánk fordul (kapcsolat felvétel), az Ön által küldött üzenetben, e-mailben, postai levélben, telefonon megadott személyes adatait az Önnel való kapcsolattartás, kérdésének megválaszolása érdekében kezeljük.
Jelen pont alá tartozik a tájékoztatás jellegű megkeresés. Amennyiben a levelezés már egy folyamatban lévő vagy teljesített szerződéshez, webshop regisztrációhoz, ügyfél fiókhoz kapcsolódik, akkor arra a levelezésre az adott típusú adatkezelés részletei vonatkoznak.
Kezelt személyes adatok köre
A kapcsolatfelvétel és a megkeresés tárgyától függően: név, e-mail cím, telefonszám, e-mail küldésének dátuma és időpontja, üzenet tartalma, egyéb az Ön levelében vagy szóban közölt további személyes adat.
Az adatkezelés jogalapja
Jelen pont alapján történő adatkezelés jogalapja azon jogos érdekünk (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja), hogy az Ön megkeresését teljesíteni tudjuk, válaszunk megadása érdekében Önnel kapcsolatot tudjunk tartani.
Adatkezelés időtartama
A megkeresésekkel kapcsolatosan kezelt személyes adatokat (ideértve az e-maileket) az adatkezelés céljának megszűnését követően töröljük. Így, amennyiben az e-mailre és az arra adott válaszra várhatóan további ügyintézés, igényérvényesítés érdekében nincs szükség, akkor a törlés haladéktalanul megtörténik, egyéb esetben a megkeresés és a válasz törlésére azt követően kerül sor, hogy azokra e célokból nincs szükség.
7.) Klímagerenda méretező program
Adatkezelés célja
Az Airvent Zrt. klímagerenda méretező program használatát biztosítja, amely a www.selection.airvent.hu webhelyen keresztül érhető el. A program használata ingyenes, a használat azonban regisztrációhoz kötött. A program valamennyi funkciójának teljes körű használata azáltal biztosítható, ha a felhasználó létrehoz egy felhasználói fiókot. A felhasználói fiók révén az egyes munkatervek elmenthetőek, később módosíthatóak. Regisztráció hiányában a felhasználó által létrehozott adatok akár az internet megszakadása esetén is elvesznének, később nem tudná a felhasználó onnan folytatni a munkát, ahol abbahagyta.
Kezelt személyes adatok köre
A regisztráció során a felhasználó kiválasztja, hogy milyen nyelven kívánja használni a programot, és megadja a vezetéknevét, keresztnevét, e-mail címét és jelszavát.
Az adatkezelés jogalapja
A regisztráció és az ügyfélfiók használata során megadott személyes adatait az Ön önkéntes, jelen tájékoztatáson alapuló hozzájárulása alapján kezeljük. (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja) Hozzájárulás hiányában az ügyfélfiók nem jön létre, annak funkciót Ön nem tudja igénybe venni.
Adatkezelés időtartama
A regisztrációját az Önnek küldött visszaigazoló e-mailben megerősítenie szükséges. Amennyiben ezt elmulasztja, a regisztráció során megadott személyes adatait 72 óra elteltével töröljük, ezt követően a regisztrációt megerősítő link inaktívvá válik. A regisztrációját a regisztrációs űrlap ismételt kitöltésével újra kezdeményezheti.
Az ügyfélfiók kapcsán kezelt személyes adatait töröljük adatbázisunkból, ha
- Ön az adatok törlését kéri;
- Az adatkezeléshez adott hozzájárulását visszavonja;
- Ügyfélfiókját törli;
- Ügyfélfiókjába az utolsó bejelentkezését követő 3 év eltelt;
- A program beszüntetjük.
Elfelejtett jelszó esetén az új jelszó beállításával a korábbi jelszót töröljük.